Saturday 16 November 2013

UPSR 5A VS COOPER

ASSALAMUALAIKUM

hari ni tbe2 muncul perasaan nk beri pendapat bila baca budak UPSR dpt 5A dpt cooper.
WOOW!! COOPER TO WOI....blajar degree belum tentu dpt weiiii...haha


sumber: google image

ok, td dengan semangat aku meng-google cari fakta tentang isu ni. and xkurang jugak aku baca komen2 readers tentang pendapat masing2. ada yang sokong and ada jugak yang jeles. cthnya mcm aku. bwahahaha!

aku respek dgn pakcik jual ayam ni sbb dia tunaikan hajat anak dia kalo dpt 5A tp aku hilang respek balik sbb dia bg cooper tuh masa di sekolah di tengah2 khalayak ramai.. hello pakcik,,, ni nk menunjuk ke ape?? pe kekdah nyer wat gitu? xboleh ke bg dekat rumah bile ank tu da balik dr sekolah.

pakcik xde ke pk perasaan org ramai di situ lagi2 ank2 upsr yg lain dpt 5a jugak tp mak bpk dorg just dtg bwk diri je.... ade x pk? cmner plak dgn bdk lain yg kurang mampu or miskin..mgkin dorg akan trase ke.....

then, bila da masuk surat kbr... bnde ni akan tersebar seluruh malaysia. and kids will read it. n i'm sure it will a new trending in our world! oh goshhh! to scared if my future baby will demanding high for presents!.....

tahla... mmg baik niat pakcik ni tp AGAIN... aku langsung x stuju dgn cara dia memberi hadiah tersebut dikhalayak ramai. xkira la ko mmg mampu or terlebih byk duit ke ape...tp BILA DA BUAT MCM TU AKAN WUJUDKAN PERASAAN DENGKI, IRI HATI antara kwn2/pelajar sek diseluruh malaysia.bukan di kelantan shj yer............ bukan tu je.. akan wujud FITNAH dimana org akan bercakap blkg......

adessss manusia zaman sekarang ni..benda simply mcm ni pon da kurang pedoman ke..........
da la nextyear barang semua da naik..dgn GST lagi...... *haha tbe2 up GST plak... *

zaman skrg mmg xley compare dgn yg dulu...sbb dulu kalo dpt bpk aku ckp bagus n blnje mkn g kenny rodgers.. * fuh..proud giler time tuh mkn penuh nafsu dpn kakak2 aku sbb score!* xde nk minx2 laptop ke phone ke ape.... da msuk U baru dpt laptop.

papepon,ni je pendapat aku. TAHNIAH la pd adik2 UPSR yg straight A's dan xde A pon tahniah jgk.
korang rilek je...


sumber : google image

jgn pk yg full A upsr, in the end dorg masuk UNIVERSITI hokeyyy! sbb kawan aku dulu dpt 5a tp pmr n spm sume kelaut.....now jobless. so adik2 cuba lagi di PMR dan SPM. =)

then, anda2 semua diluar minx hadiah pd makbpk yg relevan dan berpatutan.jgn hoverr sgt! n makbpk diluar sane kalo kaya sgt  y not sedekahkan rezeki hadiah ank tu di masjid2 ke, raikan ank yatim ke,g haji ke.... kan lebih barakah... huhu


ok, itu jela... kang kne banned plak.

bye2......

No comments:

Post a Comment

© kakijalans.blogspot.com | Design By MH